Sunday, May 5, 2013

Selamat Mengundi

Assalammualaikum..
hye all..
:)

bertemu lagi d alam maya ini.. hari nie, 5 Mei 2013 merupakan hari rakyat Malaysia menjalankan tanggungjawab keluar mengundi setelah parliman di bubarkan pada April yg lalu..


nie pengalaman pertama aku keluar mengundi n mule2 mcm agak excited but in the middle, rs cam dh x semangat sbb nak pitam time beratur nk buang undi.. adoiii.. hancus..

bygkan la, beratur dr 930pg d tengah panas *sbb terlupa nak bawak payung, air, n gula2* n 1030pg masih blm settle n masih lagi beratur nak buang undi.. dr awal lagi,  masa semak tu, aku dh rs pening *that time ok lgi sbb ayah+ibu ade dgn aku* tp bile dh masing2 ke saluran masing2, tinggal lah aku seorang diri n makin aku rs x sedap badan..

around 15mins kot dok beratur based on saluran tu, aku mmg dh nk out smpaikan bgtau kat kakak yg dok borak dgn aku tu, yg aku dh nak pitam.. *twice ok aku bgtau kakak tu* masuk movement ke 4, aku dh totally out smpai dh rs nk muntah, kaki dh larat nak tampung badan, pandangan dh nak gelap n bintik2, dh rs mcm napas ikut telinga, org ckp pun dh x bp nak dengar, aku ckp pown dh rs berdengung, trus aku call ibu smbil ckp "ibu, dikya dh x larat sgt dh nie!!" that time dh tepi longkang n ngs.. ibu ckp dgn aku pown, dh x buleh nak respone dh sbb dh terlampau pening n sdey..huhuhu.. *jemmed* hancus, hancus.. malu aku..hahahahaha..

ibu dtg kat aku dgn ayah n trus bwk aku duduk.. hahahaha.. adoii.. hari ini dlm sejarah btul.. duduk tu pown still gak x larat, rs cam nak baring jew.. lame gak la aku duduk kat khemah tu sementara tunggu ayah+ibu selesai sbb that time aku dh surrender gyler dh.. dh x nak ngundi dh.. skali tu, kakak yg kat blkg aku tu, dier panggil naek ats bile dier nmpk aku n trus aku naek n jalankan tanggungjwab aku sbgai rakyat Malaysia.. 

alhamdulillah aku d permudahkan n thanks to my lovely parents, ibu n ayah sbb layan perangai dikya n to that kakak, thanks jgk sbb sudi jga tempat sy.. hehehe..

:)


dakwat yg dh hilang.. yg tinggal hny d keliling kuku shja..
yg penuh lupe nak amek sbb smpai jew umah, trus bumm..
:D

No comments:

Post a Comment