Monday, December 30, 2013

Petzel Trail Night Run

Assalammualaikum..
hai all..
:)

Alhamdulillah, bertemu kembali kite d ruangan alam maya ini.. ku mendoakan agar kalian sihat2 sentiasa dan sntiasa d bawah rahmat dan kasih sayang Allah.. inshaaAllah.. :)

so, what r u feeling right now? happy? sad? or what?? huhuhu.. hopefully u all will be happy always, inshaaAllah.. okay la, entry kali nie nak cite ckit pengalaman psl marathon nie.. Alhamdulillah d beri peluang utk merasai sendiri pengalaman ini..


my finisher medal.. dpt time kat Emergency.. special okay!! hahaha..

Petzel Trail Night Run.. itulah nama event yg ku join utk ke sekian kalinya.. 2nd time register for marathon but 1st time really joined it.. huhu.. sebelum nie Milo tp just excited amek race kit jew.. masuk nyer tak pong.. ats sbb2 tertentu..

okay!! okay!! back to the main topic.. join Petzel nie pown lepas terpengaruh dgn geng2 whatsapp yg ajak join.. so, dgn rela hati, ku mendaftarkan diri d MyRaceOnline pada 29 October 2013.. pagi2 lagi dh reg, excited nyer pasal dan takut penuh..

Run will be held on 28 December 2013.. kirenyer nie xtvt penutup aku utk tahun 2013 la.. *at the end, mmg rasmi jadi xtvt penutup tahun 2013.. knp?? tunggu...*

28 December 2013, seawal 5ptg telah bertolak dr rumah menuju ke Putrajay Challenge Park (PCP) dgn encik bf yg pick up kat umah sbb race kit x collect lagi.. masa collection date tuk race kit, aku p Trip Trans Batu.. around 6ptg smpai PCP, carik counter utk collection race kit.. lepas dh collect race kit, baru la tenang ckit rasa hati.. berjalan2 d sekitar kawasan *ada booth jualan brgn outdoor dan juga makan+minuman* sbb masa yg ada masih panjang.. 

730mlm, sementara menanti encik bf dan kawan2 laen p solat, aku dok lepak usha bdk2 nie maen skate board.. after drg settle solat, p lepak minum jap and konon2 nak tukar baju pakai baju yg drg provide, tp jarang la plkss.. so, decide x tukar baju just guna no bib jew..

815mlm, berkumpul d garisan permulaan coz run will be start on 830pm.. dlm hati dok berdebar takut.. smpai tercakap pd encik bf.. and he said, xde ape la.. lari jew pown kn.. so lets think +ve back.. u can do it leya!! huhuhu..

pose b4 start running

830pm, peserta d lepaskan dan perlumbaan pown bermula.. 5min pertama jew dpt lari together2.. after that, bye2.. selamat tinggal leya!! tinggal la daku keseorangan d belakang.. hahahaha.. *layan jew sbb 1st running kn.. sometimes lari n sometime jalan..*

trail dier agak mencabar la sbb kne lari ats padang yg berbatu n berselut, lalu tepi rail KLIA Express, lalu kat kelapa sawit, lalu kat tepi kubur, dan bberapa kali turun naek bukit smpai hati dh ckp perkataan yg bukan2 dan juga mental dh down tahap gyler nak mampus.. sbb nyer dh nmpk bangunan yg starting point tu tp dier punya pusing n turun naek bukit, x buleh bla.. hangin aku 1 bdn d buatnyer wlpun waktu tu buleh d katekan cuaca tgh sejuk berangin.. hahahaha..

1jam 30min kemudian, ku rasakan aku semakin menghampiri garisan penamat.. ketika downhill setelah 1jam 30min, aku tersandung batu dan Alhamdulillah masih lagi berusaha meneruskan baki larian.. namun nasib tidak menyebelahi diriku ketika tersadung kali ke 2.. aku jatuh tersungkur dan membuatkan tgn dan bahu kiri ku tersangat saket dan menyukarkan pergerakan.. akhirnyer aku d biarkan sedemikian hingga hampir 10mints sementara menanti medic smpai kerana mereka x berani nak mengangkatku.. *takut makin teruk injured* dlm hati aku ketika itu hanya la pk kan, encik bf yg menanti, keluarga dan juga terpikir adakah tgn ku patah?? dan sempat juga aku memikirkan finisher medal.. hahahaha.. *dh nmpk garisan penamat kot*

after medic tiba, ambulance pown smpai jgk.. n 1st pengalaman aku naek ambulance.. d bawa ke khemah medic sebelum drg decide utk hntr aku ke Emergency Hospital Putrajaya.. ketika d khemah medic, para medic bertanya adakah aku berseorangan atau bersama kawan2?? bile aku ckp dgn kawan2, trus terpandang Amy and ask him to call encik bf.. huhuhu..

check punya check, medic kate ade tmpt yg bengkak d bahu kiri sebelah belakang and trus d hantar ke Emergency Hospital Putrajaya sbb takut yg bengkak tu sbnr nyer patah.. *ya Allah.. risau nyer aku time tu..*.. naek ambulance ke sane with encik bf tp ambulance pown xtau jalan nak ke Hospital Putrajaya.. acam ano tu?? hahaha.. smpai kn aku dr x rasa pening trus rs pening nak muntah..

smpai di Kecemasan dan Trauma Hospital Putrajaya dlm 15mints kemudian.. Aemy yg naek moto n gerak kemudian pown buleh smpai together2 dgn kami.. hahahaha.. after encik bf bg IC aku pd pegawai bertugas, dia balik semula ke PCP utk amek motor sblm kembali semula ke hospital.. time tu dh nk kul 11mlm..

agak lama menanti di ruang kecemasan itu.. aku dh x betah duduk dh,, makin saket2 badan bile dok lame2.. ttbe2 pihak event management dtg kat emergency.. *sblm nie drg ade call aku utk confirmation bib no aku* wahhh.. terharu kaww!! at least aku tau yg pihak event management x lepas tangan if ade participant yg injured during program.. around 1215am kot baru no aku d panggil utk dptkan pemeriksaan.. skali tu, bile masuk bilik doc, 1min pown x smpai doc tu treat aku.. then ke bilik x-ray utk x-ray tgn sebelum kembali ke bilik doc tu td.. Alhamdulillah no bad injury.. just terseliuh ckit and doc ask amek ubat d kaunter farmasi..

 


around 1am, bru settle semua nya and time utk balik umah.. b4 balik umah, p mkn dl sbb kesian kat mereka2 yg menemaniku d hospital td.. konon2 nak blanje but at the end, encik bf yg belanja.. huhuhu.. smpai umah around kul 2am, ibu menanti d ruang tamu.. mandi sekadar membasahkan badan sblm d sapukan minyak panas yg d bekalkan pihak hospital d tempat yg saket..

sila makan ubat ini dan sapu pada bahagian yg saket yerr!!
p/s: 1st time join run, mcm2 pengalaman aku dpt dan pelajari.. antaranya semangat setia kawan, sikap mengambil berat dan bantu membantu antara satu sama walaupun saling tidak mengenali, 1st time naek ambulance, 1st time d kejarkan ke emergency dan macam2 lagi.. that's the best moment i will be remember.. 

p/s: really thanks pada semua peserta yg membantu semasa kejadian, para medic, kakak dan abg2 nurse, kakak Aniza merangkap Pengurus event dan 2org lagi kawan2 nya, Pian, Lutfi dan Aemy.. hanya Allah shj yg dpt membalas jasa dan pertolongan yg telah kalian hulurkan..


No comments:

Post a Comment