Friday, July 2, 2010

Seharian Bersama..

Assalammualaikum..
:)

17hb Julai 2010

Cite nie dh berkurun lame nye tersimpan sbg draft aku kat dlm blog nie.. Cian kat cite nie.. Lame bru nk update n nk display kan dier.. Sorry la cite.. Hehehehe.. :))
Ok.. Jom kite bercerita..

Seawal jam 7pagi (1hb Julai 2010) aku dh bgn tuk bersiap2 ke KL bersama2 abg2ku dan kakakku yg juga merangkap class-mate.. Group aku ade 5org tp yg join nye 4org je.. (bile la Nad dpt join kua sama2..) Janji nye b4 8pagi nk tunggu bas, last2 lewat gak.. But it's ok.. Nasib baik la xkne tinggal dgn bus kan.. Setelah Firdaus n Capix smpai, baru la aku dan Atin naik bus.. (for safety..)

Bus bergerak meninggalkan UNISEL around 8:30am.. Sepanjang perjalanan, aku tdo je.. (ngntuk kot..) Then, after arrived at KTM Sg Buloh, kami membeli tiket ke KL Sentral.. Plan kami tuk hr 2 adelah ke Times Square.. Plan asal nk tgk wyg cite lame, Prince of Persia.. Tp memandangkan Capix dh tgk kali ke 3 if still gak nk tgk cite 2, so kami pown consider la tgk cite lain.. Keputusan sebulat suara telah d ambil dan kami pown bersetuju tuk menonton The Legend is Born: IP Man.. Nie la first time aku tgk cite Cantonese kat wayang.. Cite nie agak menarik perhatian aku gak la.. best pown best gak walaupun awal nye plan nk tdo dlm panggung.. Tp bile dh tgk, mata yg ngantuk pown xnk pejam2.. So layan la cite 2.. :)

After tgk wayang, kami merayap2 dlm Times Square 2 bagi mencari kasut.. Yg nk cari kasut nye aku.. So, kne la mereka2 menemaniku mencari kasut.. Aku mencari kasut tuk activity yg aku gemar lakukan kini iaitu kasut tuk hiking.. Setelah puas pusing2, kuar masuk satu kedai kasut ke satu kedai kasut yg lain, akhir nye jmp satu kasut yg berjaya menarik perhatian aku.. Design yg agak cantik dan menarik.. Murah pown murah gak la.. So, aku pown beli la kasut yg berjaya menawan hati aku 2.. huhuhu.. (thanks bro n sis..)

Selepas selesai mencari kasut, kami ke Sg Wang Plaza lak.. Capix nk g saloon rambut kata nye.. Kami pown berangkat la ke sane.. Ketika Capix ke saloon rambut, aku, Firdaus and Atin berjalan2 la d dalam Sg Wang 2.. Mcm2 kedai yg kami masuk sementara menanti Capix settle.. Firdaus mencari t-shirt dan aku lak mencari lagi satu kasut yg juga berjaya mencuri hati aku.. (tp x jmp la plk kasut yg aku nk 2.. sdey2..) Setelah Capix settle kat saloon rambut nye, kami pown berangkat pulang.. Kua2 dari Sg Wang, cuaca punya la gelap mcm nk malam.. Otw ke Monorail, hujan pown turun..


posing sementara menanti Firdaus testing baju





Plan asal sepatutnye kul 5:30pm or kul 6:00pm dh berada d Puduraya bagi menantikan bus tuk pulang ke UNiSEL semula, namun kul 6:15pm masih lagi menantikan monorail tuk ke stesen Hang Tuah.. (plan nk jalan kaki je ke Hang Tuah, tp hujan kn.. terpaksa la naek monorail gak..) Ketika tiba d Puduraya, hujan masih lagi turun membasahi bumi ciptaan Allah ini.. Tunggu punya tunggu, akhir nye bus pown tiba.. (hampir sejam gak la tunggu bus..adoi penat dh kaki..) Naek je bus, agak terkejut gak la.. Sbb nye bus yg kami naek nie adalah bus yg kami naek pagi td.. Conductor bus 2 pown agak terkejut gak tgk kami.. Hahahha.. :))


time tuk balik..




Bile seharian dah berjalan, badan pown msti la penat kan.. Ape lagi..?? Naek je bus, pas makan2 sume, (makan roti je pown.. alas perut sbb dh lapar sgt2..) aku pown BUM.. hanyut d bawa mimpi yang indah.. Hahahaha.. :)) (yg lain2 xtau la kan..)

Kami sampai d UNiSEL around 10:00pm... Kami ke cafe dl tuk dinner.. Sambil makan2, kami pown borak2 dan bergelak ketawa teringatkan perkara yg terjadi ketika d Times Square n Sg Wang.. Kul 11:00pm, tiba la masa nye tuk kami bersurai dan kembali ke destinasi masing2..

2 comments:

  1. huhuhu..
    cian kene tinggal..
    eleh.. dier lgi la..
    g picnic kot time nie..
    btul x..??
    lagi x nk ajak..
    :P

    ReplyDelete