Tuesday, April 23, 2013

Terpijak Kasut Cikgu!!

Assalammualaikum..
hai all..
:)

sambil menikmati juadah pasar malam (adik aku yg belanja) dan sepinggan nasi bg menggantikan lunch yg x smpat nak makan dan ketika e2 berada d dapur bersama2 dgn adik2 n ibu, ttbe adik aku yg last bukak cite psl kat sekolah dier td yg dier terpijak kasut cikgu dier..

so today, aku nak la cite ckit psl kisah zaman sekolah rendah dahulu kala.. nie sume gara2 adik aku yg last nye pasal.. dier yg bukak cite sambil ktorg makan kat dapur tu n kebetulan lak ade cite yg lebih kurang same dgn citer dier.. (reality, bkn cite tipu) dan ttbe aku pown ter "sentimental" cite kat ibu psl kisah yg mirip cite adik aku yg last tu.. sedey wooo bile ingat balik..

kisah nye begini.. pada satu hari, ketika berada d darjah.............. alamak, lupe la plk darjah bp tp yg penting mmg time tu aku sekolah rendah lagi.. dan ketika itu waktu bg matapelajaran muzik.. that time, kne p bilik muzik utk subject tu la kan.. during that class, cikgu panggil pljr ke depan utk lukis kn nod-nod yg bersesuaian mengikut lagu yg d tulis d papan hitam dan aku amek bahagian utk tulis nod-nod tu..

nak d jadikan cerita nye, lepas dh lukis nod tu, aku pown berundur tanpa menyedari cikgu ade kat blkg aku sehingga menyebabkan aku terpijak kasut dier yg berkilat tu.. on the spot, aku angkat muka, papppppp!! muka ku d tampar oleh cikgu tu.. saket sangat pipi yg kena tampar tu  dan smpai aku ngs.. segan gyler pown ade gak dgn kawan2 kelas..

dan paling x buleh bla, ayat cikgu tu masih aku ingat.. "hbis kasut sy kotor dgn cop kasut awk.. dh la kasut sy berkilat" errkkk??? mmg aku dh mls nak layan cikgu tu time tu sbb nye aku tgh layan perasaan aku yg teramat sdih n malu tu..

until now, i'm still remember her face but i forgot her name.. it's okay teacher.. don't worry.. i already apologize you.. just remember kenangan kne penampar dgn cikgu sbb x sengaja terpijak kasut cikgu yg berkilat tu.. tu la salah satu kenangan time aku sekolah2 dl..

No comments:

Post a Comment