Thursday, June 3, 2010

Gunung Jerai Part 1

Assalammualaikum..

25th May 2010

Pertama kali dalam hidup aku, aku melakukan xtvt lasak seperti ini.. mulanye mmg aku tiada keyakinan diri tuk melakukan nye bertambah pula dgn masalah yg hadir sblm berangkat nye ke kedah.. setelah memikirkan buruk baik nya, aku telah membuat keputusan tuk bermalam d rumah Syuhada a.k.a Syu, merangakap awek kpd faka.. ptg Rabu aku tiba d Kuala Lumpur dan d ambil oleh Syuhadah d Stesen Putra Dang Wangi.. kami ke UNIKL City Campus dulu b4 pulang ke rumah.. rumah sewa syu terletak d Kg Baru.. setelah melangkah msuk ke dlm umah nye, aku mnjadi seorg yg jakun kerana 1st time dlm hdp aku, aku duk umah tinggi2 n berlatarbelakangkan KLCC.. sunggunh cantik..tak sabar rs nye aku menantikan malam hari..dan pabila tiba malam hari, nie la hasil nye yg aku dpt..

pemandangan Kuala Lumpur dr ketinggian banggunan 24tingkat

26th May 2010
Keesokan harinya, aku dan Syu ke UNIKL City Campus tuk berkumpul sebelum meneruskan perjalanan ke Kedah.. setelah semua nye sampai dan berkumpul, kami meneruskan perjalanan ke Kedah around 10am, but before that kami berhenti di exit Bukit Tagar bagi mengambil sebahagian lagi peserta dr UNISEL BJ di c2..walaupun aku slh sorg peserta dr UNISEL BJ dan satu2 nye student perempuan yg join program nie, tp yg lain sume nye xsedar tentang kehadiranku melainkan Syu, Kak Imah, Ayie, Adam n Faka.. kami meneruskan perjalanan selepas mengambil peserta UNISEL yg lain.. kami tiba d base camp d Semeling Kedah around 5pm like that.. then proses mendirikan khemah d lakukan, berborak2 dan melepak2.. dan ade juga sebahagian dr peserta melepak2 d kedai minum berhampiran base camp setelah mendapat kebenaran dr guider, dan sebahagian lagi mengikut guider meninjau2 kawasan sekeliling..

proses mendirikan khemah

lepakking selepas mendirikan khemah

pemandangan sekitar base camp

berlatarbelakangkan tasik buatan

preparation for dinner

perbincangan kaum adam :)

Selepas selesai makan malam, para peserta semua d minta berkumpul di dalam dewan bagi sesi taklimat bersama2 guider yang akan conduct kami pada hari pendakian dan hari penurunan dr gunung.. selepas memberi taklimat, xtvt seterus nye diteruskan dgn ice breaking oleh setiap peserta..tp malang nye aku x join skali tuk ice breaking 2 d sbb kan aku mengikut Syu ke Tesco bagi mmbeli belah barang2 keperluan yg di kirim oleh peserta lain..

sesi ice breaking oleh para peserta

Selepas kami pulang dari Tesco, kesemua peserta sedang lepakking d tengah2 camp side dan ade juga yg lepakking d dalam dewan.. aku trus ke canvas yg terbentang luas sambil2 merehatkan diri sebelum mmbersihakan diri.. around 12am bru la turn aku tuk shower.. huh..!!giler sjuk ayaq nye.. adeh.. huhuhu.. so time la time tuk tdo.. yg x best nye, mule2 gurl ptut nye tdo dlm dewan, tp mmndangkan ade pserta lelaki yg demam dan telah lena d ulit mimpi, terpaksa la kami yg gurl seramai 5org nie mngalah dgn tdo d dlm khemah.. (bru btul name nye tdo kat base camp) tp yg x best nye, nyamuk telah mnyerang khemah kami d tambah pula dgn kehangatan malam.. (mmg ckup perisa nye) adeh.. aku tidak dapat melelapkan mata kerana d ganggu oleh sang nyamuk yg bernyanyi riang d telinga ku.. asal nk lena je, pasti sang nyamuk akan muncul.. ckup menguji keimanan ku..