Wednesday, June 9, 2010

Pakej Hampir Lengkap..

Assalammualaikum..
:)

Hari ni aku ade date dgn eyka kat Ampang Park KL.. Janji pd mulanye kul 12, tp terpaksa d lewatkan kerana aku ade perkara yg perlu d sttle kan terlebih dhulu.. Setelah sttle tugasan aku, aku pown melangkah keluar rumah pada jam 1115pg.. Setelah berjumpa dgn ibu dan meminta kebenaran, aku pown meninggalkan kawasan perumahan ku..
Aku mengambil masa 15min tuk sampai ke depan bg menantikan bas atau teksi.. Memandangkan bas yg tiba dl, so aku pown naik la bas.. Yela, klu lmbat naik bas, ag lambat la aku sampai ke destinasi yg d tuju..


Setibanye aku d KTM Kajang, aku d kejutkan dgn 1 memo..
"tren ke Perlabuhan Klang dan Rawang akan menamatkan perjalanan d stesen Salak Selatan sahaja"
ouh TIDAK...!!!!
Dh la aku dh lambat, plus lak dgn masalah yg x d duga nie.. Tension aku d uatnye..
Asal aku nk cepat je, msti jadi makin lambat.. So terpaksa lak aku call eyka bgtau keadaan ku yg sebenar.. (rsau if eyka smpai awal.. rupe2nye dier dh smpai dh kat Ampang Park..) Cian kat eyka.. :(

Aku beli tiket KTM ke Bandar Tasik Selatan dan meneruskan perjalanan ke KL dgn LRT Star pula.. Seperti biase klu menaiki KTM, aku perlu menunggu hampir 30 minit tuk menaiki tren.. (timing menunggu bg masa bukan puncak..) so around 1215pm bru aku dpt menaiki tren tuk ke Bandar Tasik Selatan.. Sesampai nye di Bandar Tasik Selatan dan memandangkan passenger yg ingin ke KL perlu turun d Bandar Tasik Selatan, so keadaan d kawasan membeli tiket tersangat la sibuk.. (beratur giler panjang..) Perjalanan aku utk ke Ampang Park masih lagi jauh.. huhuhu.. Kini aku terpaksa pula beli tiket ke Masjid Jamek bagi mengambil LRT Putra pula..
Aku smpai d Ampang Park agak lewat iaitu 1 t/hari.. (bkn agak ag, tp mmg btul2 lewat..)
Tiba je aku d Ampang Park, trus aku hubungi eyka bg mengetahui kedudukan nye ketika i2..
Akhirnye kami pown bertemu.. (as a usually, kiss2 cheek..) huhuhu..







Kami menghabiskan masa bersama hampir 6jam dengan lepak d MacDonald yg terdapat d Ampang Park tersebut.. (eyka turun ilmu kat aku..)
Sambil2 on9, kami borak2, kami makan2, kami gelak2 n mcm2 ag la..
Jam menghampiri ke angka 6 menandakan aku perlu pulang ke rumah.. (klu x confirm my dad call nye..)



Mcm mn aku pergi td, mcm 2 gak la aku balik (juz kne songsang la).. Nak2 lak balik time org balik kije, mmg the best la kan.. huhuhu.. So, the first public transport yg aku naik adelah LRT Putra, d ikuti pula dgn LRT Star.. Aku smpai semula d Bandar Tasik Selatan around 7pm.. (hampir Maghrib, namun aku masih d c2.. langkah berjaga2 d ambil..)
Yg membuatkan aku bengang adalah 1JAM LEBIH aku terpaksa tunggu KTM tuk ke stesen Kajang.. (huh..giler tension.. dh la ramai org, kaki rs mcm nk tercabut n mcm2 ag la. yg memekak pown x ketinggalan..) Announcement yg d ulang2 oleh pegawai bertugas membuatkan aku lagi bertambah bengang.. (ingat2 lupe la ape yg d announce kan..)
Setelah 1jam aku menanti, akhir nye tren pown sampai.. Namun dukacita d maklumkan, tren tersangat la padat (dh mcm dlm tin ikan sardin)sehingga menyebabkan aku tak berjaya tuk menyelit.. (terpakse lepaskan tren 2..) Ketika menanti tren lain sampai, ayah telah menghubungiku (kan dh bgtau td..bahaya2).. Sebelum aku d marahi, aku trus menyatakan perkara sebenar.. (selamat..)

820pm tren seterusnye tiba.. Kali ini aku nekad.. Ape pown yg jadi, aku xkan lepaskan ag tren nie.. (dh lewat sgt2..) selit punye selit, akhirnye aku berjaya berada d dalam perut tren.. huhuhu..
As a usually, sejak d perkenalkan ladies coach, aku pown msuk la kat coach 2, tp malang nye, ade 'ladies' lain lak dlm coach 2.. (lelaki la maksud aku..) agak tension juga d c2 walaupun telah d tegur oleh penumpang wanita yg lain kepada 'ladies2' tersebut.. (msg2 uat muke x bsalah mcm xde bnd yg blaku) Last2, ha amek ko..!! Kan dh kene dgn kakak 2.. (respect la kak.. gile kentang) Tp mcm yg aku ckp kan td, mmg 'ladies2' 2 xbg respone langsung walaupun telah d 'tut' oleh kakak 2.. (org x phm bahasa, mcm 2 la..)
Akhirnye aku tiba juga d stesen Kajang around 840pm.. Sebelum 2, aku telah menghubungi abgku tersayang supaya menjemput aku, rupe2nye dier kat tempat kije ag.. So naik bas ag la aku nmpk nye.. huhuhu.. Aku berjalan ke Pekan Kajang bagi mendapatkan bas.. Nasib baik la aku naik bas yg btul, klu x mmg berjanggut la nk tunggu bas gerak.. Bile bas bergerak shja, aku terus menghubungi ayahku supaya mengambil aku d depan.. (xbrani la jalan malam2 kat kawasan ke rumah aku 2.. dhla gelap n sunyi.. bhaya oo..) Bile turun je bas, kelibat ayah dh kelihatan.. Alhamdulillh aku xperlu tunggu lagi.. (dlm pale dh pk katil dh.. penat2..)
Akhirnye aku tiba d rumah around 9pm..

p/s: juz teksi dan monorail je aku TAK naik td.. klu x mmg dh ckup lengkap dh pakej public transport yg aku naik tuk hr nie..




2 comments:

  1. leya.. hehe.. sorry sbb menyusahkan anda untul ke kL...

    ReplyDelete
  2. ala eyka..
    xde hal la..
    at least leya blh la jalan2..
    2 bru btul name nye jalan2..
    btul x..?
    huhuhu..
    :D

    ReplyDelete