Sunday, January 2, 2011

Happy New Year 2011

Assalammualaikum..
hye..
:)

ape kabar sume..? entry kali nie nak bercerita sedikit tentang tahun baru..
almaklum la kan.. tajuk pown dh terang lagi bersuluh pasal happy new year..
hehehe..

ber'story mori' pasal new year nie, aku countdown kat umah jew dgn ibu..
sebelum meninggalkan rumah utk ke broga..
b4 countdown, aku duduk2 bercerita dgn ibu.. meluahkan perasaan pada bonda tercinta..
alhamdulillah ibu begitu memahami diriku ini.. ringan beban yg d tanggung oleh aku ketika itu..
sepatut nye malan new year, kite happy2 tp aku happy dlm sedih.. thanks ibu sbb sudi dgr masalah anak mu ini..

setelah meluahkan perasaan, aku pown amek keputusan nak baring skejap sementara menanti mmber2 ku pick up ku d rumah utk ke broga.. janji nak amek kul 10 mlm rupe2nye, pas countdown.. xpela kan.. janji dpt layan view broga mlm2 buta dgn angin yg sebegitu nyaman dan sihat.. Alhamdulillah syukur dgn rahmat yg Allah kurniakan malam tu..
:)

start trekking around 1lbih dekat kul 2 pagi that time.. sungguh x ku duga aku akn trekking on that time.. 1st time trekking time2 mcm 2.. berbagai2 mcm perasaan ade tp kuat kan semangat jew sbb dlm fikiran nak layan view kat puncak broga..
Alhamdulillah around kul 3 kami smpai ke puncak ke 4 broga.. mengambil masa yg agak lame sbb nye masing2 kepenatan dgn melayan trek yg terus mencanak tinggi nye, dgn kegelapan malam dan dgn kepenuhan perut masing2 selepas makan..(mereka dan mereka shj, tidak termasuk mereka..) hehehehe..

Ketibaan kami d sambut oleh Pendaki Putrajaya a.k.a Chief, Norman n Wawa.. terharu ade org tunggu kami.. huhuhu..
pas dh naek kat atas, kami pown naek la ke batu yg paling tinggi tuk melayan view malam d hari.. keindahan malam terserlah pas naek kat batu 2.. plus lak dgn angin malam yg kuat menandakan hujan akan turun dgn juga guruh2 dan kilat2 yg cantik.. SubahanAllah..
lepas lepak2, around kul 4 aku masuk khemah tuk merehatkan diri yg sedia mengantuk n letih.. terjaga dr tdo around kul 5 telah menyebabkan aku terlepas peluang utk melihat sunrise.. sungguh rugi d c2.. adeh2..

kul 9 lbih around 10, bersiap2 tuk turun.. org ramai time 2, terasa segan lak nak merayap2 kat c2.. hehehe.. amek gmbr sume dl then trus shoot ke parking kete.. smpai kat parking kete, duk lepak2 dl dgn mereka sementara menanti mereka sampai.. at that time, ade gak yg dh smpai n ade gak yg dh balik.. so kami lepak2 jap smbil ckp2 pasal nx event..around 11lebih dh bersurai semua nye utk kembali ke destinasi masing2..

HAPPY NEW YEAR 2011.. may all the dreams come true..
insyaAllah..
amin..

No comments:

Post a Comment